Ξυπόλητοι στην άμμο: Τι να προσέχουμε

Ξυπόλητοι στην άμμο: Τι να προσέχουμε. Το καλοκαίρι, ο ήλιος, η θάλασσα, η άμμος... είναι απολαύσεις πολλών, ιδιαίτερα το να περπατάμε ξυπόλητοι στην άμμο.

Μπορεί όλα αυτά να μοιάζουν ειδυλλιακά ωστόσο πολλοί κίνδυνοι ελλοχεύουν από το περπάτημα στην άμμο.

Το πάτημα σε αυτή είναι ασταθές, έτσι υπάρχει έλλειψη ισορροπίας, εντονότερη μυϊκή καταπόνηση, συχνότερα πιασίματα και μικροτραυματισμοί.

Η καυτή άμμος δεν μας επιτρέπει να περπατήσουμε για πολύ ώρα με τα πόδια γυμνά ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπορεί να προκαλέσει και εγκαύματα.

Επίσης χωρίς παπούτσια είναι επικίνδυνο αφενός λόγω των αντικειμένων που ενδεχομένως κρύβονται στην άμμο, αφετέρου υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης από κάθε είδους ιό, βακτήριο, παράσιτο και μύκητα. Αυτό είναι πιθανότερο στα σημεία όπου υπάρχει λύση της συνέχειας του δέρματος, δηλαδή κάποια μικρή αμυχή ή εκδορά.

Φροντίστε, λοιπόν, στην παραλία να φοράτε σανδάλια, σαγιονάρες ή παπούτσια παραλίας (πρέπει να έχουν σταθερή σόλα και να στηρίζουν καλά την καμάρα του ποδιού) για να προστατεύετε τα πόδια σας.

Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό ακόμη και στα πόδια σας (στην ραχιαία και πελματιαία επιφάνεια) όταν περπατάτε στην παραλία.

Αν η ξαπλώστρα είναι μακριά από την θάλασσα και θέλετε να κάνετε τη βουτιά σας, αλλά δε επιθυμείτε να πάρετε μαζί σας τις σαγιονάρες, δεν έχετε παρά να βρέξετε τα πόδια σας με λίγο νερό έτσι ώστε να μπορέσετε να περπατήσετε τα λίγα αυτά μέτρα χωρίς να καείτε.

Φροντίζουμε και προσέχουμε τα πόδια μας για να έχουμε υγιή και όμορφα άκρα.

Τι πρέπει να προσέχουμε
Αποφεύγουμε το περπάτημα στην άμμο τις μεσημεριανές ώρες που έχει μεγάλη ηλιοφάνεια και πολύ ζέστη. Ιδανικές ώρες είναι το πρωί ως τις 12.00 και μετά τις 17.00 που αρχίζει να δροσίζει. Εξυπακούεται ότι δεν παραλείπουμε το αντηλιακό!
Όπως σε κάθε άσκηση, έτσι και όταν περπατάμε στην άμμο, πρέπει να κρατάμε το σώμα μας ενυδατωμένο.
Αν στο παρελθόν έχετε υποστεί τραυματισμό στα πόδια και ειδικά στους αστραγάλους, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε αυτή τη μορφή άσκησης.

Υποβολή απάντησης