Black Friday και γιατί τη γιορτάζουμε- Προσοχή στις αγορές

Ο όρος Black Friday έχει βαθιές ρίζες που αντλούν από τις αρχές της δεκαετίας του ’60. Κατά την περίοδο εκείνη, τα λογιστικά έγγραφα και οι αποδείξεις των καταστημάτων ήταν ακόμη χειρόγραφα. Σε αυτά χρησιμοποιούνταν δύο χρώματα μελανιού, το κόκκινο και το μαύρο, όπου το κόκκινο αντιστοιχούσε σε ημερομηνίες με αρνητικό ισολογισμό στις πωλήσεις, ενώ το μαύρο (Black) σε εκείνες με θετικό.

Σημαντικό να σημειωθεί ότι ο όρος δεν είχε πάντα θετική σημασία. Κατά τον 19ο αιώνα, και συγκεκριμένα το 1869, χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει ένα οικονομικό κραχ, κατά το οποίο οι επενδυτές στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπέστησαν σημαντικές απώλειες. Επιπλέον, τη δεκαετία του ’60, η αστυνομία της Φιλαδέλφειας στις ΗΠΑ χρησιμοποίησε τον όρο για να περιγράψει την κυκλοφοριακή συμφόρηση από αυτοκίνητα και πεζούς.

Κάθε χρόνο, η Black Friday αναμένεται με ανυπομονησία από εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως. Αυτή η παράδοση προέκυψε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως μια από τις μεγαλύτερες ημέρες αγορών του χρόνου. Αλλά τι είναι, όντως, η Black Friday και πώς μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό;

 Black Friday

Η προέλευση 

Η έννοια της Black Friday ξεκινά τη δεκαετία του ’60 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στις 24 Νοεμβρίου 1961, η φράση αυτή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από το Time Magazine για να περιγράψει την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων πριν τα Χριστούγεννα. Ο όρος προέρχεται από την ιδέα ότι τα καταστήματα ξεπερνούν τις απώλειες (τα “κόκκινα νούμερα”) και μπαίνουν στα “μαύρα,” κερδίζοντας κέρδη.

Πώς να προετοιμαστούμε

Καταγραφή αναγκών: Πριν ξεκινήσετε τις αγορές, καταγράψτε τις ανάγκες σας. Έτσι, θα επικεντρωθείτε σε αυτό που πραγματικά χρειάζεστε.

Έρευνα προσφορών: Ψάξτε για προσφορές πριν από τη μέρα της Black Friday. Πολλά καταστήματα ξεκινούν να προσφέρουν εκπτώσεις προηγουμένων ημερών.

Καθορισμός προϋπολογισμού: Ορίστε έναν προϋπολογισμό και προσπαθήστε να τον τηρήσετε. Είναι εύκολο να χαθείτε στις προσφορές, αλλά η προγραμματισμένη αγορά βοηθά στον έλεγχο του οικονομικού πλάνου.

Εφαρμογή ψυχραιμίας: Μην αφήνεστε να επηρεαστείτε από τον ενθουσιασμό. Σκεφτείτε προσεκτικά πριν αγοράσετε και εξετάστε αν πραγματικά χρειάζεστε το εν λόγω προϊόν.

Online Shopping: Τα τελευταία χρόνια, η Black Friday έχει επεκταθεί στο διαδίκτυο με το Cyber Monday, μια μέρα που έχει επίσης πολλές online προσφορές. Αυτό έχει δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να απολαύσουν εκπτώσεις από την άνεση του σπιτιού τους.

Κλίμακα Αγορών: Η μέρα της Black Friday σημειώνεται από εντυπωσιακές εκπτώσεις σε ποικίλα προϊόντα, από ηλεκτρονικά και οικιακές συσκευές μέχρι ρούχα και κοσμήματα. Επίσης, πολλές εταιρείες παρέχουν “προσφορές κερασμένες” όπου τα πρώτα περιορισμένα κομμάτια είναι διαθέσιμα με εκπτώσεις που σπάνια ξαναεμφανίζονται.

Προσοχή στην Υπερκαταναλωτικότητα: Η πίεση των προσφορών και των εκπτώσεων μπορεί να οδηγήσει σε υπερκαταναλωτική συμπεριφορά. Είναι σημαντικό να είμαστε υπεύθυνοι καταναλωτές και να αγοράζουμε με σκοπό την πραγματική ανάγκη και όχι μόνο λόγω προσφορών.

Η Black Friday στην Ευρώπη: Ενώ τη Black Friday προήλθε από τις ΗΠΑ, έχει επεκταθεί διεθνώς, με πολλές χώρες στην Ευρώπη να συμμετέχουν ενεργά στο φαινόμενο. Η Βρετανία, η Γαλλία, και η Γερμανία, μεταξύ άλλων, έχουν υιοθετήσει την Black Friday ως μια σημαντική μέρα αγορών.

Με αυτά τα στοιχεία, η Black Friday αποτελεί μια συναρπαστική, αλλά και προκλητική ημέρα για τους καταναλωτές, καθώς ανοίγει τον δρόμο για ευκαιρίες αγορών, αλλά απαιτεί και προσοχή για να μην υπερκαταναλώσουμε.

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *